Pirmais pasaules karš atnesa daudzas novitātes, un viena no tām bija motorizēta transporta izmantošana. Ja vēl pirms desmit gadiem vienīgie transporta veidi bija dzelzceļš un zirgu pajūgi, tagad pēdējiem konkurenci veidoja arī automašīnas. Par leģendāru ir kļuvusi kara sākuma epizode, kad vairākus tūkstošus franču karavīru uz fronti nogādāja Parīzes taksometri, taču ar to vien automašīnu izmantošana neaprobežojās. Ar automobiļiem pārvietojās komandieri abās frontes pusēs, tās piegādāja karavīriem munīciju un proviantu, uz hospitāļiem nogādāja ievainotos. Protams, darba pietika arī vecajiem un laika gaitā sevi pierādījušajiem zirgu pajūgiem, jo tik daudz automobiļu gluži vienkārši nebija, lai zirdziņus varētu laist atpūtā. Pietiekams skaits automobiļu nebija saražots pat Otrā pasaules kara laikā, kad zirgi vēl arvien palika ierindā.
Taču reizēm ar automobiļiem gadījās arī ķibeles. Piemēram, tādas, kāda redzama šajā attēlā, kas uzņemts Rietumu frontē - auto iebraucis šāviņa izrautā bedrē, un tagad karavīriem jāmēģina to izdabūt ārā.
Projektu finansē Mediju atbalsta fonds no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem.
Par saturu atbild Žurnālu izdevniecība Lilita